tisdag 15 januari 2008

Hemlis3 -svar på frågor



1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
* Ull! I alla varianter. Någon gång bomull. Jag gillar lin i tyg men har aldrig stickat i lingarn, det måste jag testa någon gång. Aldrig akryl!

2. Vilka är dina favoritfärger?
* Plommonlila, auberginelila, grålila, olivgrönt, brunt. Varma, mustiga, höstiga färger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
* Rosa och pastellfärger.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
* Trä och metall. Strumpstickor och rundstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
* Närapå avancerad fast jag inte provat på så mycket jättesvåra mönster, tycker väl om att göra det enkelt för mig...

6. Dricker du kaffe? Te?
* Kaffe och Rooiboste.

7. Är du allergisk mot något?
* Nej.

8. Vilken slags musik tycker du om?
* Svensk folkmusik och visa, annan folkmusik, lättlyssnad jazz, svenskt. Annars det bästa av det mesta.

9. Favoritgodis?
* Är inte så mycket för godis. Hellre en mörk chokladbit eller nötter.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
* Tvåändsstickar (är ju ockå stickning), syr och tovar mycket, trådslöjdar och hårdslöjdar då och då.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
* Små saker som blir klara snabbt, mössor, vantar, sjalar, sockor och barntröjor.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
* Nej.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
* Jag vill sticka en spetssjal.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
* Ja, 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
* Jag har stickat ganska många men det är ett tag sen nu.

16. Stickar du sockor?
* Ja, oh ja!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
* Stl 38, längd 24 cm, omkrets 22 cm.

18. När fyller du år?
* 8 september.

19. Stickar du med pärlor?
* Mina muddar är stickade med pärlor, så det är ett tag sen.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
* Deckare, verklighetsbaserat och andra trevliga historier.

Inga kommentarer: