tisdag 8 april 2008

Färgning och Quill Lace

Tösen somnade tidigt i kväll och jag tog itu med lite garnfärgning. Jag följer som vanligt inte riktigt beskrivningen, så det blir på "mitt eget lilla vis", det står ju, som ni ser, inte på spisen och håller 80 grader. Det är ett vitt ullgarn, ca 400 g, som var en påbörjad väst men nu upprepad och härvad igen. Färgen är Royalblå Herdins textilfärg, multi fibre. Det ligger en härva i badet som är tänkt att få lite svart stänk på sig. De två härvorna som hänger utanför ska bli lila på andra halvan.

Mina Quill Lace är på gång, det är en bra Rast-på-jobbet-stickning. Jag behöver inte läsa beskrivning och de ser så pass intressanta ut så att det blev en liten stickdiskussion. Jag fick mycket beröm för sockorna och har eventuellt stickelever och beställningar på gång!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Sockorna blev urfina och vilken häftig väska, önskar verkligen att jag kunde sy.

Berätta mer om hur du färger för färgerna var så läckra, jag färgar på spisen men sitter det om du färger i en hink eller har jag missuppfattat dig ototalt : )
Kram och ha en skön lördagskväll