tisdag 24 augusti 2010

Syjunta hemma

Jag kommer inte så ofta iväg på stickcaféer och syjuntor. Idag sa Tösen bestämt att hon skulle ha nål och tråd och sax och sy ett gosedjur. Vi hittade filttyg, hon ritade mönster och det blev ett spöke. Spöket blir rosa och lila. Sedan visade jag hur hon skulle sy, och hon sydde. Så fint och prydligt. Vad kul! Nu kan vi ha syjunta här hemma. Jag är sugen på att sy på maskin, men jag kommer inte riktigt till skott. Tur att det är någon här hemma som drar igång lite sömnad.

Jag har till och med lite svårt att komma igång att sticka. Jag är nog sugen på att starta något nytt men tycker inte att jag får det än. Jag vill också köpa garn, men kan inte bestämma mig för vilket. Jag skulle vilja ha något i bomull/ull-blandning. Tips?
"Det är inte lätt när det är svårt".

2 kommentarer:

annas alster sa...

Jag skulle också vilja hitta nån fin ull-bomull blandning. Borde ju vara toppen, både varmt och härligt att sticka, men inte så varmt så man förgås... osv...

Blenda sa...

Vad roligt när barnen delar ens intresse! Hon ser grymt fokuserad ut!
/Blenda