måndag 3 september 2012

Lotus shawl

Äntligen* färdig!
 
Den här fina sjalen har Maria Ohlsson designat.
Och jag har avslutat min 6:e teststickning för i år.
Ett roligt och välskrivet mönster.


Ett egenfärgat garn som skulle vara 400m/100g. 
Färgerna stämmer bäst på den första och sista bilden.
Maria har klarat sig på 360m och ni ser ju vart mitt garn tog slut... 
Någonstans är det tokigt... 
Mitt garn är nog inte 400m, för så slappt stickar jag inte!


Jag har faktiskt inte fäst trådarna för jag kanske, kanske repar upp den här och stickar sjalen igen. Enfärgad.
Jag gillar verkligen inte ofrivilliga annorsfärgade kanter. Även om färgerna passar väldigt fint ihop.

(*Äntligen för att jag de sista dagarna hade ett omplåstrat infekterat finger att sticka med. Och när garnet tog slut dessutom...) 



2 kommentarer:

Linda sa...

Jag tycker att den är grymt fin, kanten till trots. Dessutom passar du perfekt i färgerna!

Anonym sa...

Jag tyckte det var kanten som gjorde hela sjalen! Supersnyggt!
/Johanna