söndag 7 juli 2013

Sommarsticke! Kom-ihåg och Massage

Om två dagar fylls IM-hemmet i Vrigstad med stickerskor. (Nä, ingen stickare den här gången.)

Kom ihåg att ta med era roligaste stickningar.
Mer garn och stickattiraljer kan köpas av Anna, Carin och Umbra stickspår som finns på plats. Det är kontanter som gäller och det finns en Bankomat alldeles i närheten av IM.

Gun berättar och visar växtfärgning.

Det går bra att ta med något starkare att dricka, än lättöl och stickevatten, om man vill ha till nattsuddet.

Vi har testat Slättsjöns vatten idag, helt ok badtemp.


Sängkläder och handdukar behöver inte tas med.

Det finns möjlighet att beställa en tids massage av Elina. Hon tar 280:-/30 min eller 560:-/timme.
Anmälan görs på plats.

NU ÄR DET NÄRA!

OM ni inte vet vad ni ska sticka på kan jag rekommendera Molly av Mia Edvardsson.
Jag har stickat min andra nu, den här gången i lin.



4 kommentarer:

Iréne JB sa...

Oj vad snabb du är nu! Uppifrån och ner är bästa sättet. Ska tänka på er här hemma på tisdag. Hoppas på att kunna komma iväg på irl stickcafé här på onsdag. Denna gång är ju problemet att maken jobbar så barnen skulle bli ensamma hemma om dagarna. Ha det så bra!

Otaliga projekt sa...

L och jag måste av olika anledningar åka i två bilar... Men tänk så mycket garn det går in i två kombibilar!

Linda sa...

Åh, hoppas att Vrigstadsticket blir lyckat!

Superfin tröja och härliga loppisfynd från förra inlägget. Jag tror att jag måste leta upp en såndär strumpstopparsvamp under sommaren, jag har hål på flera av mina sockor.

Ulricha sa...

Vad fin Molly är. Du passar superfint i den. Lin är så härligt, svalt när det är varmt och lite värmande när det kyler på.

Ni ser ut att ha haft en trevlig stick-happening. Rackars att jag inte kunde vara med :-(