torsdag 10 april 2014

Frun stickar sockor!

I kväll har vi firat att vi varit make och maka i ett halvår. Det gjorde vi på kvarterskrogen. Låter ju lyxigt så här på bondvissjan. Men vi bor ( i 4 dagar till då) alldeles intill Vrigstad Värdshus som har riktigt bra mat.

Jag har gått med i Dödergöks Sockutmaning. Den går ut på att fram till augusti utmana sig själv i någonting som har med sockstickning att göra. Jag börjar med att satsa på 4 par sockor till mig. Minst ett par av dem ska ha annan häl än min vanliga Äppelbohäl. Den är förvisso en väldigt bra häl, men man får vidga sina vyer lite.
Jag ska också, efter att ha sett Tantulltuss´s fina mönsterstickade sockor på Instagram, faktiskt sticka mig ett par sockor med tvåfärgsmönster. Det blir en rolig utmaning!

Jag stickade mycket sockor för några år sedan när Sticka Mera hade sockklubb och jag tyckte det var jätteroligt att sticka spetsmönster på sockorna.
Sedan dess har det bara blivit väldigt glest mellan sockorna och då bara slätstickat och på sin höjd randigt.

Nu är det dags att fylla på i socklådan!
Här är första sockan ut i egenfärgat Atelier Zitron Trekking och stickor 2,5.

Inga kommentarer: