lördag 13 september 2014

Tid för skoj

Jag har varit hemma mycket för en lång och rejäl förkylning. Tösen har då inte haft fritids som vanligt. Vi har suttit i var sin vrå och jobbat med vårt. Ibland i sällskap av en film eller musik. 

Jag har tagit mig en bit till på min Bajads. Väldigt roligt med sånt här trixigt mönster när man har tid. Särskilt när det blir himla bra. Knapphålen blir visst inte efter mönster, men det blir min konstnärliga frihet i detta projekt.

Tösen jobbar med änglavingar. Kartong, folie och glitterpompoms. Koncentrerat och noggrant.

Tösen hade turen att få en urvuxen fin cykel härom dagen. Vi skänkte en slant till Barncancerfonden som tack. Det blev många varv runt vändplan den eftermiddagen!

1 kommentar:

Blenda sa...

Usch för långvariga förkylningar, själv har jag gått med en sen andra veckan på semestern... Och nu först börjar det kännas som att jag håller på att bli av med det.Inte kul när det är så där segt.

Apropå födelsedag, nej min är på nyår, men min systerdotter fyller samma dag som dig, och jag var på kalas den dagen! :-)

Krya på dig!