måndag 19 februari 2018

Nystickat!











Tösen har fått sin grå enkla kofta i Silvergrå Donegal tweed från Magasin Duett. Jag snålade och köpte för lite garn, men min vän Anita på Gotland hade och skickade till mig. Tack! Halskanten och hur raglanökningarna ser ut är från Ramona Cardigan, annars stämmer inte resten med Ramona. Ramona är ett jättebra mönster. Jag har stickat två tidigare. Tösen är nöjd och då är jag, i vanlig ordning, också nöjd!

 
 

 
 


Till mig själv har jag stickat en Cowl,Leaving cowl av Maria Magnusson.


Maria är så duktig på mönster, sticka något av henne om ni inte gjort det redan. Jag har lagt upp till en No Boundaries.
Har inte, sedan 80-talet, fattat tjusningen med cowl, eller halskrage. Men nu fattar jag igen. Vilket bra plagg! Nu letar jag mönster efter en till, en tunnare i någon färg, kanske Wolkig av Martina Behm.














Inga kommentarer: