torsdag 17 april 2008

Blommor och garner

I morse blev jag väckt kl 5.45 av tösen som säger "Mamma vaakja!". Det är väl inte jätteroligt att gå upp så dags... varje dag... Men man får ju några extra timmar att få saker gjort på. Tösen fick nämligen alldeles färska små blommor på sina nya byxor till dagis idag, det blev fint tyckte hon.

Min beställning från Garnhärvan kom idag, två Teetee-garner och ett Handpainted yarn, mycket fina. De ligger till beskådan på bordet nu. Det lila ska bli Juno Regina och de andra finns det planer för. Garnerna till höger färgade jag här om kvällen. Lite "det blir som det blir"-blandningar av färger, men resultaten blev bra. Jag trodde att det flammiga skulle få mer av det vita i sig men som sagt: "det blir som det blir". Tösen ska få en sommarklänning eller top i det. De två helt vinröda nystanen ska nog bli strumpor i Sockklubben. Antingen majsockorna, om de verkar bra annars ska jag prova de Falska flätorna från februari.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj - jag anar min framtid. Inga fler sovmorgnar ...