söndag 12 oktober 2008

Lila stickningar

Mina Socktoberfestsockor, Pomatomus, är fortfarande bara ett ben långa. Jag har inte hunnit sticka så mycket under veckan som jag önskat.

Farmors sjal har varit riktigt seg att sticka. Jag har inte fått in mönstret så att det flyter på utan jag måste stirra stint i beskrivningen och räkna hela tiden. Ändå blir det fel ofta. Men igår hade jag flyt hela kvällen, jag stickade 20 varv och nu har jag mindre än halva nystanet kvar. Jag tror att denna sjalen blir lite mindre än jag tänkt mig. Men det gör ingenting. Bara den blir färdig så jag får lämna över den till födelsedagsbarnet som fyllt år för länge sedan...

Jag försöker fortfarande, sedan drygt en vecka, bestämma mig för vad och var ifrån jag ska beställa nästa garnskörd. Det viktigaste är strumpstickor 3,5 sen blir det antingen koftgarn och -mönster eller sock-, möss- och muddgarn. Beroende på om jag beställer från Yll o Tyll eller Garnhärvan.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vilket härligt lyxproblem - vilket garn ska jag beställa härnäst?! :)

PetraO sa...

Pomatomusarna bli väldans vackra - och vilken färg! / Petra

Krumitott sa...

Jag har fått jobb!! Läs mer under Fantastiska Fredag på min blogg. Snyggt med lila!