fredag 16 januari 2009

Laminaria

Fantastiskt att någon kommit på att man kan sticka så det blir såhär fint!
Och tänk att jag rett ut mönstret så här långt.

Men nu, strax efter stjärnmönstret, har jag fastnat och troligen har jag gjort fel någonstans, det är nog inte fel i mönstret. SUCK! Det är inte roligt att repa upp spetsmönster. Jag var duktig och satte en livlina efter första mönsterrapporten men den har tyvärr lirkat ur sig några maskor så det blir ändå till att pilla lite med små tunna maskor.

Jag har hittat "felet", det var inget fel, jag hade stickat ett varv för lite. Nu är jag på banan igen och ska snart sätta i en livlina till. En tillräckligt lång den här gången!

8 kommentarer:

Anonym sa...

hej och tack för inlägg i gästbok. Jag tog ett vanligt islänskmönster och sen satte jag DVD:n på stillbild och ritade av i excl för jag har letat ljus och lykta efter denna fina grå tröja som Madicken hade till jul...

du kan få excl-filen om du vill
/maria

TruckerElin sa...

Livlina? Vad är det? Lät onekligen som om det skuklle kunna vara av intresse att veta. :-)

Anna sa...

hej
ser jättefint ut, tråkigt med fel. lycka till!

Lillan sa...

Vad fint det blir! Hoppas det går bra i fortsättningen :)

Anonym sa...

Shit, vad snyggt!!! Skönt att det inte var fel!

emma sa...

Åh, va fin :) jag har inte kommit längre än att skriva ut mönstret. men kanske en vacker dag.. man blir ju mer och mer pappad ju fler man ser :)

annas alster sa...

Hej och tack för ditt besök! Om ja inte är helt fel ute så bor vi nära också? Jag bor i Örebro.
Heavens hand var trevligt, mjukt och härligt. Vad ska det bli av din härva?

annas alster sa...

Lät som att du var en aning trött på gyttorp, eller är ni i flytt-tagen just nu?