lördag 3 oktober 2009

Garn i mängder

Jag fick två papperskassar fulla med växtfärgat 4- och 5-trådigt ullgarn och oblekt bommul- och lingarn... Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, det skulle vara kul att göra den här eller den här. Hur som helst så har jag tid på mig att bestämma mig, det ligger redan några stickningar i stickkorgen och några står på tur.

Jag var på stickcafé i onsdags. Det var av den varianten då det mest kommer damer i par och stickar babykläder i acry-l eller sockgarner till sina barnbarn eller barnbarnsbarn. En kvinna stickade en mönsterstickad tröja till sig själv, hon verkade skojjig, tror jag ska slå mig ner bredvid henne nästa gång. En dam hade med sig tvåändsstickade saker och visade, men det var bara ett par tre stycken som var intresserade, "Det såg så svårt ut att det var ingen idé att titta." hörde jag sägas bland acryltanterna. Jag stickade lite på min Malabrigosjal och tvåändsstickade vantar. Men när Tösen är med så blir det endel spring omkring också.

Jag har beställt Ysolda Teagues Whimsical little knits 2 och blir ju sugen på flera av hennes mönster. Men jag måste sticka undan lite här först.

3 kommentarer:

annas alster sa...

Ler när jag hör din beskrivning av stickcafét. Gjorde du ett besök till den lite större staden?
Besök oss på måndagar! Gröna grodan kl 18.00 - 21.00. Där finns ingen acryl! Välkommen!

annas alster sa...

Aha, det lät lite som ett annat stickcafé här i staden... Hm, ja Löa är ju en bit (men fint!) Kanske på höstlovet? :)

Marianne sa...

Ler också åt din stickcafé beskrivning. Vilken härlig hög med garn du fått.