måndag 9 november 2009

Helg i Småland

Helgen hos Mor och Far var trevlig, trots lite sjukdom. Vi firade Far som hade fyllt år. Vi var i Lillasysters "Lekstuga" (hon jobbar på Boda Borg). Tösen fick träffa sina kusiner som gav henne egengjord pepparmyntshonung så hon skulle bli frisk. Gulligt av dem!

Mor min och hennes "ostkompis" ystade ost. Jag var bara med på en liten kant men fick med mig två små ostar hem som är färdiga lagom till jul. Mumma! Just nu torkar de i linnedukar.

Det blev ytterligare en Ysoldastickning påbörjad innan Smålandsresan, Peaks Island Hood. Jag tycker den blir lite smal men får blocka den ordentligt. Jag vill gärna ha tips på hur jag smidigt kan blocka de långa raka sidorna på halsduken. På en trekantssjal gör det inte så mycket om kanterna blir lite vågiga men det vill jag inte ha på halsduken.

Och så har jag blivit inbjuden att vara med och spela i orkester på Julkonsert. Så roligt!

Inga kommentarer: