tisdag 15 december 2009

Min vinst och snö

Visst är det vackert!Färgen stämmer bra med min bild. Mera rosa och vinrött än plommonlila. Vad ska detta bli tro?

Hela dagen har det snöat. Det blir vitt och vackert på marken och alla barn leker ute i snön, bygger snödjur och åker pulka. De blir rosiga om kinderna och skrattiga och glada.
Det jag inte är så förtjust i är att köra i detta hala stimmiga i skumrasket morgon och kväll. Jag kör 9 mil om dagen och när det är halt och snöyra sitter jag och spänner mig i kroppen för att hålla mig på vägen och stirrar stint framför mig för att försöka se något genom snöyran. Det är en anspänning som heter duga. Men jag måste ju komma till och från jobbet. Inte vill jag åka med någon annan heller för jag litar bara på mig själv och min sambo vid ratten. Jag önskar värmeslingor i vägarna så att de är snö- och halkfria på vintern. För snön är ju väldigt vacker bredvid vägarna.

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja erbjudandet finns kvar.Jag har flera hästar, hon kan få dom alla.Ska först för att vara på den säkra sidan kolla i vilket skik dom är i, ligger i en låda i
källaren. Jag kan sika ett mms i morgon så får de se hur det ser ut. Jag kan tänka mig ett par finna pulsvärmare som utbyte. Annars ås är jag bara glad att dom komemr till användning.
Hanna