söndag 10 januari 2010

Kalla fötter

Tösen är inte den som fryser så lätt, och det är väl bra. Men jag blir lite bekymrad när hon springer omkring här i linne och strumpbyxor medan sambon och jag sveper in oss varma filtar. Men nu är det så svalt här inne, och ute, så att till och med Tösen har sockor på sig. Jag stickade färdigt en hel socka och visade henne men den var för brun, så det var bara för mig att repa upp och använda mer av det lila garnet, Atelier Zitron -Pro Natura. Hon är en väldigt bestämd liten dam så jag såg det som enklast att följa hennes färgönskning. Därför har jag bara så här lite att visa på en strumpa.

Sedan blir det min tur att få sockor stickade till mig, det går åt, för jag har alltid sockor på mig på vinterhalvåret. Kanske jag använder något av mina nyfärgade garner.

Soligt och varmt.
Dovt och murrigt, mörkare i verkligheten.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Vilka vackra garner du färgat.

metamorphosis sa...

Det där låter som här hemma det. Storasyster skuttar runt i kjol och t-shirt medans jag går i dubbla tröjor och sockor och försöker övertala henne om att ta på sig något mer...

Jättefina färger tycker jag då att du fått till! Det där soliga såg ju ut att vara precis vad som behövs så här mitt i vintern!

Blenda sa...

Klart man vill ha mera lila sockar, det fattar jag också! :-D

Jag gillar det gul-oranga garnet, det ser härligt ut!

Hej hopp

Susanne sa...

VIsst är det lustigt med värmehållningen för de små?! Min 4-åring springer i bara kortkalsonger och jag har både långkalsonger och fleecetröja :) Gillar dina sockgarner, svårt att välja kan jag tro