fredag 12 februari 2010

Redo för Ravelympics2010

Inte förrän kl. 3.00 i natt sätter OS igång med buller å bång. Jag hade varit så inställd på att få börja idag, men som tur var så såg jag på Ravelry igår den rätta tiden för start. Det är inte så troligt att jag sitter med stickor och garn i högsta hugg mitt i natta. Men med våra vanliga morgontider på helgerna, mellan 6 & 7, så blir jag inte så sen i starten. Det vore snopet att bli diskad för tjuvstart!

Det hade passat mig utmärkt om invigningen varit nu på förmiddagen. För jag är hemma med sjuk dotter och vi slappar i soffan framför "Mamma Mia". Men jag får snällt vänta. Jag stickar på UFO´n och det är behövligt.


I sista stund anmäler jag mitt fjärde projekt. Candle Flame Cowl i grenen Scarf Super-G. Den ska stickas i vårigt grönt Drops Silke Alpaca.
Candle Flame symboliserar naturligtvis den Olympiska elden!

Övriga grenar jag tänker delta i är:
Sock Hockey med Kalajoki som tillsammans med Nalu mitts i Mitten Moguls har ett slalomtema.
Aerial Unwind, det är Damson som är för liten och får bli en annan sjal, troligen Ysoldas Scroll Lace scarf. Jag tänkte att det blir gjort att repa upp den, och inte blir liggandes, om jag anmäler det som ett projektet.
Jag tror inte jag kommer att bli klar med alla fyra men det är kul att ha flera att växla mellan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul idé med sockorna och vantarna som har ett slalomtema! Fina mönster också. Blev lite inspirerad att också anmäla mig till flera grenar eftersom jag är så velig just nu med vad jag vill göra.

Hoppas att tösen kryar på sig snabbt!
Boel

Mari G sa...

Vilken härlig färg du valt till din Candle Flame, min favorit färg :-)). Vart har du fått tag i den färgen och garnet??

Hmm inte riktigt inspirerad för att anmäla till nåt sånt projekt, lite för mycke/stort nu.
Men jag är nattuggla så jag är nog uppe när invigningen börjar :-)

Unknown sa...

Önskar dig lycka till, eller ska man säga typ brake a somethi'n...!
Skämt åsido. Blev inspirerad av ravelympics men har ännu inte det behövda garnet hemma och morgondagen får gå åt för att jaga det innan jag ska med på Sandstickans café och höra med expertisen där.
Snart dags för din start. Jag håller tummarna för dig :).

Blenda sa...

Vad imponerad jag blir (och nog också lite avundsjuk :-)), vad alla är produktiva! Jag fattar inte hur ni hinner, och du har ju småbarn och jobbar dessutom...

Vad fint garnet ser ut! Ytterligare något jag måste prova tror jag! :-)
Ha en bra helg