onsdag 21 april 2010

Frost Diamonds Shawl

... även kallad Banansjalen. Mina kollegor frågade mig idag (efter att ha läst "Emma.... stickar banansjal" på FB några kvällar i rad) "Vad är en banansjal egentligen?" Så jag ska ta med den och visa i morgon innan den skickas iväg till mor för att fara vidare på IM-möte i Uppsala.

Frost Diamonds Shawl, med egen avslutning, stickad i bananfibergarn med stickor 5,5.
Banangarnet har jag provstickat för IM. Det var ganska ok att sticka sjal i, det slinker lätt mellan fingrarna. Det svarta, som jag provat här, är ganska glansigt, silkigt.

Det blir ett tungt fall och det är snyggt på denna sjal som är som en omlottponcho, med 3 "mittökningar". Snygg modell som jag vill sticka igen, men kanske i ett annat mönster.

Det är inte lätt att fota sig själv eller ta hjälp av en 3,5-åring, men vi gjorde vårt bästa. Trådarna är inte fästa för att vi skulle ta tillvara på någorlunda dagsljus.

6 kommentarer:

Pixi sa...

Den vart ursnygg o det blev bra fotat!! =)

sinneskatten sa...

Din dotter har en klar talang.
Ännu en sjal som väcker mitt ha begär.
Fiiint"!

Lillan sa...

Den blev jättesnygg!

Lillan sa...

du kan ju lägga till mig på FB om du vill, eriksson.lillemor@live.se =) är mest där jag hänger nu, tiden går osunt fort när man sitter där ju...och bloggande blir lidande hihi

Blenda sa...

Den är jättefin! Jag gillar eg inte sjalar som har tre ökningar och blir liksom som klor i formen, men den där var ju jättesnygg... Hm, kanske måste pröva?

Tycker ni lyckades riktigt bra med bilderna! :-D
/Blenda

Lillan sa...

..mitt fel att du inte hittade mig, hade massa mysko människor som försökte lägga till mig som vänner, såna som jag inte kände alls, så jag gjorde en inställning att bara mina vänners vänner kunde se mig och lägga till mig som vän.. Har lagt till dig nu iallafall =)