måndag 26 juli 2010

Samlare

Jag är lite dålig på att slänga saker. Etiketterna runt garner till exempel. Jag tänker att jag ska spara dem så länge jag stickar med garnet. OM det skulle vara något med just det nystanet eller om jag behöver ett färgningsnummer till eventuell mer garn av samma sort. Men sedan blir de bara liggande längst ner i min garnlåda, bortglömda. De tar ju inte så mycket plats precis och märks inte så värst mycket. I morse tog jag itu med att städa i min låda och hittade massor av etiketter och många är riktigt fina. Sanningen att säga så slängde jag många, men ungefär så här många sparade jag. Tänk om jag kommer på att göra något kul med dem. De tar ju, som sagt, inte så mycket plats.

Förra veckan köpte jag mig en ny fin dator med äpple på. Idag har den fått ett tråkigt enkelt fodral för att skyddas lite. Jag funderar nu över ett roligt stickat eller sytt överdrag till.

3 kommentarer:

Tina sa...

Hihi, jag skrattade när jag såg din bild på etiketterna. Precis sådär gör jag också. vill liksom inte slänga dom...
En ny dator! Lyckliga du! :-)))

Linda sa...

...Hrm, host! Jag sparar också på garnetiketter "utifall". :)

Mari G sa...

Hejsan

Ett tag (länge sen) samlade jag på etiketter från spritflaskor. Alltså flaskor som inte hittats nånstans utan "använts" av mig eller nån i närhete. Hade en tanke på att göra nån typ av collage av det hela. Men när jag så skulle fixa det .. ......etiketterna borta!!! :-(. Någon hade slängt bort dem, troligvis min pappa dessutom, grrrrr.

Kanske nån typ av "stick" collage med dina etiketter?? Jag brukar alltid spara åtminstone 1 om jag har garn kvar, oavsett hur lite eller mycket det är. Brukar lämna kvar det på nystanet.

Ha det bra