torsdag 12 augusti 2010

Kofta i Plommon

Tappan Zee har fått ligga och vänta under sommaren. Nu har den plockats fram och fått fart igen. Jag har tagit av för ärmarna så nu flyter det på med slätstickning en bra bit. Garnet är Drops Muskat i en väldigt Emmig färg, Plommon.Jag är väldigt sugen på att starta upp en Yll o Tyll-kofta i grå Drops Karisma också men jag ska vänta ett litet tag till.

Min Dribbling Drops-socka nr. 1 är färdig och den andra är bara precis påbörjad och inte så lång. Det blev inte alls så värst mycket sticktid mina två första arbetsdagar som jag trodde. Det var en snabb liten sittning och en lite längre, sedan var det bara att ta itu med att packa upp, bära runt, städa och fixa.
I dag har jag en ledig dag och Tösen och jag ska gå på Biblioteket och Loppis. Vi ska handla mat och laga en gigantisk köttfärssås!

Inga kommentarer: