tisdag 12 oktober 2010

Vantar och Kofta

Det är vanttider och Tösen har redan blivit av med  tre stycken vantar på dagis. Jag hoppas förstås att de ska komma fram igen, men under tiden behöver hon ju ha andra. Vi tog fram förra årets vantskörd, men det är inte många som passar längre. I morgon får vi ta en tur till garnaffären och köpa vantgarn. Och om vi ber riktigt snällt så kanske Tösens Mormor har tid att sticka ett par i helgen, då vi ska besöka Mormor och Morfar.
Vantarna på bilden är ett par återbruksvantar. En gammal kär lammullströja med för stora hål på armbågarna fick bli väst och vantar. Tösen blev riktigt glad att hitta dem och som tur är så passar de bra fortfarande.

Jag söker koftmönster. Jag har grå Karisma 100m/50g. Koftan jag börjat sticka på blir jag inte riktigt nöjd med... Tyvärr... För jag tycker modellen är snygg, men det passar inte till garnet. Det blir för tungt. Det kanske kunde bli bättre med vanlig slätstickning. Det får jag fundera över och räkna på.

4 kommentarer:

Boel sa...

Gladvantar! Något att ta på sig på morgonen när humöret inte är på topp!

emma sa...

Superfina vantar!! Jag håller med, man bara måste le när man ser dem :)

Mia stickar sa...

Vilka fina vantar, har en viss förkärlek för såna där fåglar!

Mian sa...

Fina fågelvantar!