tisdag 7 december 2010

Tvåfärg

Jag är inte så bra på tvåfärgsstickning, men det här går rätt bra. Det blir lite ojämnt. När jag stickar 2 av det bruna och 1 av det lila så kryper det lila in bakom det bruna. När jag, däremot, stickar 2 av det lila och 1 av det bruna så blir det jämnare. Mycket märkigt. Den tråden jag stickar två av har jag längst fram på vänster pekfinger hela tiden och jag tycker jag håller garnerna lika sträckta hela tiden.
Det blir kanske bättre sedan, när jag stickat färdigt och kan sträcka och jämna lite.

Imorgon åker vi till Småland på hemligt uppdrag. Fem stickningar är nerpackade.

1 kommentar:

Saras pyssel sa...

Jag tycker också att det är svårt med tvåfärgsstickning, jag har nog aldrig lyckats komma på något bra sätt. Jag går och hoppas att någon framöver kommer ge mig det ultimata tipset så att jag blir bättre på det i framtiden...