onsdag 23 mars 2011

Varför gör jag såhär?

Här är min nästan färdiga Annis. Nu, när den är så gott som klar, vet jag inte om jag vill behålla den. Jag vet inte riktigt varför. Kanske är det för att nederkanten är för hårt upplagd, trots två försök. Jag tänkte att det inte skulle göra något, men det gör det. Kanske är det för att det är lite fel färg på garnet. Just nu är jag inte alls sugen på grå. Men kvalitén är underbar.
Så det blir nog ingen färdig Annis ikväll, som jag tänkt. Ska jag repa upp? Ska jag låta den ligga som den är ett tag? Ska jag sticka färdigt den och kanske bli nöjd ändå eller ha den som present?
Ibland blir det onödigt jobbigt!
Jag fortsätter att sticka på min grå (!) kofta istället. Den ville jag också repa upp här om dagen, men den ska bli klar!

Tack för alla lyckönskningar i förra inlägget!

2 kommentarer:

Mari G sa...

Hallå

Det där gråa garnet är Snyggt!

Kommer att sakna dig och tösen :-(, hon är så härlig.
Men förstår dig också ...

Mari

Blenda sa...

Haha, om det nu inte var en retorisk fråga, så tycker jag att du ska göra klart och blocka och låta vila lite. Och om du ändå känner att du inte är nöjd, ge bort! Di blir så glada då! och det är synd på det fina arbetet att repa upp den.

/Blenda