måndag 21 november 2011

Garnbloppis tre

Detta tog en evig tid! Nätet krånglar och vi kastas ut hela tiden.
Men nu är den här: Garnbloppis tre.

Samma som förut  gäller: Först till kvarn. Kommentera detta inlägg med vad du vill ha och din mailadress. Jag packar och väger och mailar dig kostnaden för garn och porto
Jag sampackar naturligtvis om du vill ha mycket garn. Jag går efter postens portotabell A-post. 
Maila din adress till mig och gärna när du satt in pengar så jag vet när jag ska hålla utkik. Så kommer det snart ett mjukt paket på posten. 
Om du vill vänta några dagar med betalning så går det bra. Men skriv det i mailet så jag vet att det är på gång och du inte glömt.
Jag försöker beskriva garnerna så noga jag kan men fråga gärna om ni undrar över något mer. 

Det var inte lätt att fota i dagsljus idag, det blev skumraskväder + blixt utomhus, men jag tycker att färgerna är skapliga på bilderna.


 SÅLD
Växtfärgat, av mig, med skvattram på grått ullgarn. 
4-trådigt, 60g
60:-

 2 härvor vitt bomullsgarn ca 200 g. 
Kanske 300g per härva(?)
15:- /st
 Tre nystan Rowan lenpur linen (lenpur=viscose (vad jag förstår) 75%, lin 25%) 
Det röda krysset betyder att det var utgående färg när jag köpte det.
50g/115m
25:- /st

 En liten boll raggsocksgarn, ullgarn. 
4-trådigt, en svart, en brun och två vita trådar. 
Tror det är köpt på Kampes ullspinneri. 50g.
10:-
 SÅLD
Växtfärgat, av mig, med Johannesört på mellangrått ullgarn. 
2-trådigt. 100g/300m
100:-

SÅLD
Växtfärgat, inte av mig, jag tror att det kan vara ett efterbad av Koshenill. 
5-trådigt ullgarn. 99g
50:-

  SÅLD
Växtfärgat, inte av mig, på vitt 5-trådigt ullgarn. 
Samma som det rosa här ovan. 107g
50:-

Två nystan växtfärgade, inte av mig, tror det kan vara olika bad av Koshenill.
5-trådigt ullgarn, samma som rosa och gul här ovan. 95g tillsammans.
50:-

 SÅLD
Klarblå, hemmafärgad, ej växtfärgad, härva. 
Färgningen kan vara något flammig då jag färgat själv.
OBS! Tunnare än det ovan som är 5-trådigt. 
6-trådigt ullgarn 155g.
30:-
SÅLD
Mirasol Hacho "100% Hand dyed Merino wool"  
50g/125m
40:-

 SÅLD
Växtfärgat, av mig, med ljung på mörkgrått ullgarn. 
1-trådigt, 100g/600m.
120:-

 SÅLD
2-trådigt ullgarn.
Tror det är Tuna från Borgs vävgarner.
140g tillsammans.
70:-

 SÅLD
Växtfärgat, av mig, med islandslav på mörkgrå (som nystanet ovan) Drops Baby Alpaca Silk.
Det gröna är i olika toner.
137g tillsammans.
150:-

 SÅLD
Växtfärgade, av mig, tre små härvor. Björklöv, (tror att detta är skvattram), skvattram.
85g tillsammans.
70:-

Entrådiga smånystan. Det blå är färgat på garn som går från vitt-ljusgrått-mörkare grå. 
Det lila är färgat med Kool Aid.
Tillsammans 107g.
30:-

11 kommentarer:

Anonym sa...

Mirasol Hacho "100% Hand dyed Merino wool"
50g/125m
40:- Vad är det för stickor till det?

/Emma
gympa_emma@hotmail.com

Emmas dagar sa...

Hacho är sålt!

Veronica sa...

Typiskt. Det var Hachogarnet jag tyckte såg lite intressant ut i högen igår. =)

j´shörnan sa...

jag vill ha koshill garnet 50kr den gula och den klarblå 30 kr kram
Maria

j´shörnan sa...

jag menar rosa härvan inte små nystan

Emmas dagar sa...

J´shörnan: Garnerna är dina!

Anonym sa...

Hej!
Jag vill gärna ha de två gröna två-trådiga nystanen från Tuna.
/Anna-Karin
anna-karin.kolseth.snabel-a.srjmf.se

Emmas dagar sa...

Anna-Karin, nystanen är dina!

Kaichou sa...

Hejsan :) Jag är intresserad av det islandslavs färgade gröna garnet! MvH Matilda

Emmas dagar sa...

Kaichou: Garnet är ditt!

Alexandra sa...

Vilken bra idé att rensa i gömmorna =) Jag länkar till dig från min blogg & hoppas du blir av med det du inte vill ha =) Må gott!