måndag 7 maj 2012

Dag 7 - Materials

Jag väljer oftast att sticka i ull, det är så tacksamt. Det är skönt att sticka i sträva Kampes 1- eller 2-trådiga. Men att vira runt halsen är merino det allra bästa.
Det absolut tråkigaste garn jag stickat i är Noro sock och ett par av de finaste är Noro Silk garden och Teetee Elegant.
Nu till sommaren vill jag sticka mig en sjal i lingarn. Jag har massor av sydda kläder i lin men bara en ynkapynka stickad kofta i lin.
Jag letar fint lingarn, finns några fina sorter att välja mellan. Men färg. Jag blir inte riktigt nöjd med det jag hittar. Ge mig gärna förslag på lingarn ni känner till!
Sjalen på bilden är stickad i Ullcentrums Linea, men den blev en present.

1 kommentar:

Linda sa...

Mina lingarnsfavoriter är Kalinka och YlloTylls lin (både det tunna och grovlinet). Jag har stickat i Linea också, men gillade det inte då det delar sig, både Kalinka och tunt YlloTyll-lin är lite kompaktare och mer sammanhållet. Och så har båda lite mer glans också.