torsdag 28 juni 2012

Mimi shawl i lin

Teststickningen på sina sista varv.
Jag tar en somrig fika och njuter av att det faktiskt är skönt och sol ute idag.


Eftersom några frågat hur det gått med lingarnet jag beställde och aldrig fått;
Så här ligger det till:
Jag har efter mycket arbetande med att få garn, pengar tillbaka eller åtminstone ett svar på vad som ev. kan ha hänt. Inget svar på tre mailadresser och två telefonnummer.
Jag har kontaktat Konsumentrådgivare i min kommun. Kommunen där företaget ligger. Skatteverket. Banken. Polisen.
Jag har skrivit mer mail och ringt och kontaktat vissa av ovanstående ännu en gång.
Jag har fått samma råd från flera håll.
Jag har faktiskt våndats lite, men så här får det inte gå till. Jag har polisanmält.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Jisses va du har fått håll på! Får man fråga vart du beställde garnet? Sånna företag vill man ju inte råka handla av :/

Jag ska kolla vad jag har i skåpen till Mysteriestickningen.. Men jag har nog antingen för tunna garner eller för få meter... kan betyda att jag får gå till garnbutiken =)

Pernilla sa...

Trist med företag man inte kan lita på. Hoppas det löser sig på något sätt.

Maria sa...

Men Emma! Det är ju helt otroligt! Jag är också mycket intresserad av var du har handlat. Jag vill INTE råka ut för samma sak. Stå på dig bara! Heja dig!