lördag 8 september 2012

När man fyller år ska man sticka i lyxgarn!

 

Så det tänker jag göra idag.
Färgerna är helt hopplösa att få någorlunda rätt på bild.
Särskilt det gröna, som jag är ganska missnöjd med.
Eftersom det heter Apple på sidan där jag köpte det och hade aningens mer äpplefärg där 
så kändes det som en perfekt färg för det jag tänker sticka.
Men nu här, i verkligheten, är det aningens för ljust, pastelligt och mesigt.
Det är bara nyanser, men mer mint.
Det kan ju bli riktigt bra och få bättre färg 
när jag stickat färdigt det jag tänker mig.
Med rätt knappar kanske det blir lite piffigare.
 Och mottagaren kanske blir förtjust ändå.

Det lila heter Plum och var inte riktigt det jag trodde, 
men det kommer att bli bra ändå.

Nu ska jag fortsätta fira min födelsedag med lördagsgodis, lyxglass och film.
Hela familjen behöver krya på sig så det blir lugn dag idag.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Ett stort GRATTIS på din dag. Hoppas du får många fina paket o mycket gott att äta. Ha en underbar dag kram Beijan
Ps tycker att garnet ser härligt ut

Myggan sa...

Grattis!
Jag tror att färgerna blir bra tillsammans.
/Anna

Kattis sa...

Lyxiga garngratulationer! Hoppas att dagen blir precis så som du har tänkt dig.

Blenda sa...

Grattis på födelsedagen! :-)

Linda sa...

Grattis! :)
Fina garner, de blir nog härliga tillsammans.

Petra sa...

GRATTIS på din dag!!!
Här kommer en kram från mig!

Kram och hurra hurra hurra hurra!

Petra

Krumitott sa...

Jag kommer ju försent som vanligt... GRATTIS på födelsedagen! Även om jag missade att skriva det igår, så kan jag säga att jag tänkte på dig ändå; Medeltiden hade kommit till Sörping och på marknaden såldes växtfärgade garner!
Kram o ha det så bra!

sinneskatten sa...

Ett stort grattis på din dag!
Och visst ska man få lyxiga garner en sån dag.

annapanna sa...

Att du fyllt år hade jag minsann missat!! Grattis i efterskott :)