söndag 16 december 2012

Idunn

Tvåfärgsstickning är verkligen inte min grej. Jag vill att det ska flyta på och det gör det inte. Detta är ett väldigt enkelt mönster och jag får nog bli nöjd med det ändå, efter lite dragningar och blockning.
Jag har repat upp ett par gånger men håller mig för att göra det igen, och igen.
Om jag stickar det jobbiga i dag, när jag lugnt kan sitta i soffan timme efter timme. Så kan jag ägna mig åt "flyta-på-stickning" de trötta kvällarna nästa vecka och under julhelgen.
Det känns som en bra plan!

7 kommentarer:

Wallinskaya sa...

Ja, byta färg är jobbigt, men jag tycker det är jobbigt för att det aldrig blir bra, drar ihop sig eller blir för löst. Fattar inte hur jag ska lyckas riktigt. Har du något tips?

Mikaela sa...

Mitt garn har lämnat Island, snart får jag också börja med min egen Idunn :) Min blir i grått och vitt, samma som på mönstret... Hoppas jag får paketet innan jul, vore härligt att sticka koftan i julhelgen :)

Kattis sa...

Jag som snart ska ge mig på det där med att sticka en kofta i mönsterstickning... Och så säger DU att det är besvärligt, som verkar vara en fena på det mesta!

Manduzana stickar sa...

Det låter absolut som en bra plan :)

emma sa...

Ååh, va snyggt med grått och gult!
Här hemma är det en mörkgrå-blå-grön på gång :) ...men istället för flyta-på-stickning siktar jag på möster hela vägen....vi får väl se hur bra den idén kommer att verka om ett tag... Hmm
God jul!

Blenda sa...

Åh, skit också, nu fick jag lite ångest över garnet jag beställt till en tröja med flera färger... Hur ska detta gå... :-)

Ha en bra julhelg!
/Blenda

emma sa...

jag hoppade över de förkortade varven för att kunna fortsätta mönstret, förstod inte vitsen och det verkar gå bra ändå.. :)