söndag 25 augusti 2013

Dagens stickning och Krukdekoration

Så här, Frisky Frog, kan det se ut när dekorationen är på plats.
De finns i större och högre varianter också. Om någon vet vart, gärna i eller nära Småländska höglandet så säg gärna till. Jag vill ha fler!

Det är dags att påminna om att detta mest är en stickblogg så jag måste visa dagens stickning på ett hörn också. Det är Ariosa Cropped Cardi stickad i dubbelt M&K-lin. Jag tänker mig ha lite mer ärmar. Hoppas att det bara är att sticka vidare på den lilla ärmen, som formas med förkortade varv.
Jag gör rätstickad nederkant och knappkant direkt. Det är ingen sport att gå exakt efter mönster...

2 kommentarer:

frisky frog sa...

Sötsöt, nästan som en liten tomteluva. Tyvärr har jag aldrig sett nåt liknande. Du får tillverka själv. =)
/kram

Efwa - Medea sa...

Jag glömde ju tipsa om Ottobre dam. Där finns massor med fina mönster och man kan se mönsteröversikt på hemsidan och även köpa gamla nummer. I dagarna kommer ett nytt nummer med vuxenmönster.