fredag 20 december 2013

Julklappar till mig själv!

Jag har köpt mig några mönster via Ravelry för mina sista slantar på mitt PayPal-konto.
Bara för att jag bytte efternamn i oktober och det var jättekrångligt att byta namn på Pay-Palkontot så bestämde jag mig för att unna mig några betalmönster i julklapp. Och sedan starta ett nytt Pay-Palkonto med nya Fru-namnet.
Jag har letat, funderat och valt med omsorg och jag gjorde det riktigt bra. För nu står det 1 krona och 14 öre kvar på kontot!

De här fina mönstren ska jag ägna en del av 2014 åt:

Valg, en halskrage i dubbelstickning av Lisa Bomble. Intäkterna för detta mönster går oavkortat till Hjälpstickans verksamhet. Jag vill verkligen lära mig dubbelstickning!

Follow your arrow, mystery shawl av Ysolda Teague. Ysoldas första mysteriestickning. Varje del innehåller två olika varianter att välja mellan, så man skulle kunna få ut 32 olika sjalar av detta mysterium. Jag gillar Ysoldas design och nu var det längesedan jag stickade något av henne.

Coriander, en så snygg kofta som hamnade i min "Your pattern highlights"-lista på Ravelry. Den föll jag för direkt. Särskilt i varmgul tweed...


Jag har dessutom fått ett litet löfte om att få provsticka något fint av en fin stickerska och designer... Mer om det nästa år.


3 kommentarer:

Maria sa...

Åh den koftan var ju bara hur fin som helst! Givetvis extra fin i gul tweed!

Iréne JB sa...

Bra julklappar! Kommer att bli snygga. Har fixat en egen till mej också :)
Ha nu en skön julhelg!

Linda sa...

Ha en fin julhelg du också! Härliga mönsterval för övrigt. :)