lördag 8 februari 2014

Coriander -Den perfekta koftan!

Jag letade koftmönster; Det perfekta!

Ett nytt mönster dök upp i "your pattern highlights" på Ravelry och jag dök på och köpte det med detsamma.

Coriander var väldigt rolig att sticka. Trots att det dök upp flera fel. Men designern var snabb med att korrigera och ursäkta sig. Ingen fara för min del, men efter tredje felet jag frågade om så erbjöd hon ett fritt mönster. Så jag har en till fantastiskt fin kofta att sticka. Men jag ska vänta ett tag tills den är uppdaterad av en riktig editor.

Garnet är också fantastiskt! Donegal tweed från Magasin duett. Det fluffar och mjukar till sig väldigt fint efter tvätt. Och tvätt behövdes! Mycket färg och smuts som kom ur garnet.

Färgen heter Senap.

...Phu, det var kallt! Skönt med jackan på igen tillslut...

Jag som inte trodde jag var någon Tweedmänniska, planerar nu för ännu en tweedkofta och en tweedsjal!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, for meg så denne helt perfekt ut. Nydelig fasong og farge. ;-)

Kattis sa...

Superduperfin! :)

AnnaF sa...

Tröjan är supersnygg, Emma!

miastick sa...

Åh vad fin den blev! Och nu blir jag nyfiken på den här funktionen "your pattern highlights" som jag lyckats missa.

Otaliga projekt sa...

Den är mycket fin. Jag blev nyfiken på både "pattern highlights" och tweedsjal. För jag tror att jag är rätt tweedig......

Linda sa...

Otroligt fin! Jag har kikat på den på Ravelry också, och blir än mer sugen på den nu.

Blenda sa...

Koftan är jättefin, och åh, som jag önskar att jag kunde ha senapsgult på mig (funkar EJ, ser helt grönblek och illamående ut...)

Är lite sugen på att testa tweedgarn jag med, ska bara bestämma mig för ett lämligt projekt för det bara!

Ha det gott! /Blenda

Manduzana stickar sa...

Superfin kofta!

annasaviga sa...

Superfin kofta! Jag trodde inte heller att jag var en tweedmänniska, tills jag stickade i tweed och insåg hur fantastiskt fint det blir.

Anonym sa...

Jättefin kofta och du passar så bra i färgen! /Dianne

myzpyz sa...

superfin kofta på superfin tjej :)
jag o Fnuff saknar dig o tösen!
kraMyz

emma sa...

Jättefin!
Tweed är det bästa :)