tisdag 26 augusti 2014

Jag har fastnat...

Jag stickar Bajads tillsammans med några andra i Caramel-KAL-gruppen på FB. Den är klurig, men rolig. Den har en sk. zigguratärm som ser isydd ut men är stickad direkt, som uppifrån-och-ner, fast trixigare. Jag måste vara pigg i huvudet och orka tänka när jag läser mönstret och stickar. Nu har jag fastnat. Jag förstår hur det ska bli men kommer inte fram dit.
Förtydligande: Jag kan inte riktigt förklara bra. Men enligt mönster ska jag ha stickat från framkant till ärmmaskor med en tråd av garnet som jag dragit bakom. Därför är stickspetsarna och garnändarna på olika ställen. Kanske jag skulle gjort något mer.

Jag ska fortsätta sticka där stickspetsarna är, men ni ser: bägge garnändar är vid markören till höger... Antagligen kan jag bara ta av garnet och fortsätta där jag tänker mig. Men jag ska se om jag får något svar i Åsa Tricosas grupp på Ravelry eller i KAL-gruppen först.

Jag har också börjat sticka en kofta till Tösen. Hon har lite egna önskemål och jag ska försöka tillmötesgå dem så gott jag kan.

Bägge koftor stickas i Supersoft från Magasin Duett.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej
Inte har jag stickat någon tröja med denna konstruktion men min spontana fråga är -hur har du kommit med stickorna dit spetsarna är utan att få med trådarna? Om man ex plockar upp maskor brukar man ju ha trådarna med sig.
Lycka till!
Hälsningar Fröken Slöjd