söndag 30 november 2014

Skön stickhelg!

Jag har fått träffa stickvänner på IM-gården i helgen. Två redan kända och en ny.
Vi hade jättemysigt med mycket stickning, mönsterbläddrande, fiberprat och allmänt garnnörderi. Naturligtvis serverades IM´s goda mat och fika med jämna mellanrum för att hålla oss igång.
Precis som det ska vara en stickhelg.
Helgen beställdes av de som kom utsocknes ifrån och jag fick vara med som IM-gäst på riktigt, sova i finrummen och i lugn och ro sitta och sticka och umgås. Och oj, vad jag stickat! Det känns som jag stickat halva min Ramona, förutom lite ärm och lite sjal.
Denna helgen har också fått mig att fundera över nästa stickhelg, Vasaloppshelgen 6-8 mars 2015.  Det blir inget event, utan en lång och lugn och trevlig stickhelg. Vi byter garntips och teknikfavoriter. Vi bläddrar i varandras stickböcker. Vi tipsar om favoritgarner och bästa bloggarna.
Vill någon bjuda på sina kunskaper i möbiusuppläggning, finaste avmaskningen eller tvåändsstickningskrusning så är det bara att hålla en liten spontanworkshop "a-la-Tösen".
När jag började planera första stickhelgen för två år sedan var det inte meningen att det skulle bli en happening utan mer just såhär: Ett väldigt långt stickcafé.  Det är lätt hänt att "man" (i det här fallet jag) vill överträffa förra gången för att ingen ska bli besviken.
Äh, inte blir väl någon besviken!? Men bara så ni vet vad ni anmäler er till för stickhelg.

Ni anmäler till mig som vanligt när anmälningsinfo kommer. För att öppna upp för att fler nya ska få chansen att komma så kan en person anmäla högst 3 personer.
Men mer om det så småningom....

För att återkomma till helgen som var: Den var underbar!
...Och det går ju hur bra som helst att boka in sig och sina stickvänner en helg, vilken som helst, på IM om man vill ha en liten stickträff.


3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Låter underbart att DU fått ta det lugnt och bara sticka du också! Jag längtar till Stickhelgen och hoppas verkligen att jag ser när det är dags att anmäla. Det är ju så kul att träffa alla som man redan lärt känna tidigare.

Otaliga projekt sa...

Linda och jag har sagt, efter varje stickhelg, att vi minsann borde unna oss en helg då och då på IMgården. Vi har ju så nära dessutom....
Mina kurskvällar har krockat med stickcafeerna i höst, men brukar ni inte ha en julavslutning? Om den inte har varit ännu så kan du väl hojta till?

emma sa...

Längtar tills man kan anmäla sig :)