onsdag 22 juni 2016

Vårens sjal -Cameo Flower

Tidigare i mitt stickliv vara sjal det bästa att sticka. Allt-i-ett liksom. I bästa fall bara två trådar att fästa. Nu är det längre tid mellan sjalarna och det blir mer koftor (fast de tar ju längre tid att sticka).

Jag blir också kräsnare med vilka sjalar som duger. Denna: Cameo Flower Shawl har allt!
Garnet är Sjöalyckans drömmar, ett favoritgarn i ull och silke. Jag har stickat både sjal och kofta (i koftan blandade jag med en tråd lin) i detta garnet förut, och jag har en koftmängd i svart som ska bli någon passande kofta.

Här är bra färgåtergivning på den gröna. Färgen blev bäst när jag fick med den vita husknuten i kamerasiktet.


3 kommentarer:

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Hej! Den är jättefin, din sjal. Jag har bara stickat två i mitt liv, eller nåja, en och en halv, Harunin är inte klar än ... Vad är det som gör att denna "har allt"?

Linda sa...

Jättesnygg sjal! Den ser perfekt ut, lite långutsträckt halvmåne sådär med ett sött spetsmönster längst ned.

Emmas dagar sa...

Ewa: Den har det jag vill ha. Slätstickning och spets. Bra form med vidd.
Linda: Exakt!