onsdag 24 september 2008

Han KAN ju sticka!

Jag har flera gånger försökt locka sambon att prova på att sticka.

Han har aldrig nappat på erbjudandet. Även om han annars gillar när det nappar och gärna använder små garntussar av mina fina garner till sina flugor.

Här har jag fått offra lite brun Malabrigo lace.

I helgen satt han plötsligt med min stickning i händerna och stickade en rät rad. Mer blev det inte men jag hade ingen aaaning om att han kunde alls! "Lite kommer jag väl ihåg från slöjden." sa han.

Hoppas att mina elever kommer ihåg hur man stickar räta maskor från sina slöjdlektioner om 25 år!

2 kommentarer:

Linda sa...

Hihihi, om du inte passar dig noga kommer du snart att få låna ut mer en bara en liten tuss garn! :) Min sambo är en fena på att brodera (något han lärt sig av sin mormor), men när han försöker sticka får han bara en massa ofrivilliga hål... ;)

Anonym sa...

hehe va kul.
Jag har me satt igång och stickat igen. Det blir ett par vantar till johan. det är ju faktiskt riktigt kul. ha det så bra.