måndag 29 september 2008

Spring Forward

Mina Spring forward, StickaMeras Sockklubbs augustimönster, blev klara i helgen. De är stickade i Trekking Pro natura från Atelier Zitron med stickor 2,5.
Roligt mönster och härligt garn!
Nästa gång jag stickar sockor i sockklubben ska jag göra dem rätt månad!

Idag fick jag nys om att vi får ta ut en friskvårdspeng på jobbet. Jag hade kanske kunnat tänka lite och räkna ut det själv. Men eftersom jag inte är så "friskvårdig" = vara ute och sporta i friska luften eller inne i svettig träningslokal, så ligger det inte så nära till hands för mig att tänka så långt... Men så förstod jag att friskvård kan ju vara bra jobbskor eller utomhusjacka. Eller så skulle jag kanske låta skolan unna mig lite massage eller zoonterapi. Tydligen, lite fult, så kan pengen dras in om ett par månader (viskade en kollega till mig) så det gäller att ligga på!
VAD ska jag välja.... hmmmm.... zoonterapi.... inneskor....

3 kommentarer:

Linda sa...

Finfina sockor! Mina blir apelsinoranga och jag har nog inte lyckats sticka någon av sockklubbssockarna på rätt månad - utom januarisockorna... :)

LenaL sa...

Har du inte provat på zonterapi tidigare så måste du bara göra det! Och har du gjort det förstår jag inte att tvekar mellan det och en jacka, zonterapi är ju en gudarnas gåva till mänskligheten. Ja, eller kanske de gamla kinesernas gåva, får man väl säga. Men ljuvligt underbart välgörande är det i alla fall!

Anonym sa...

Åh, vad fina! Det är nästan sama färg som de jag håller på med (i Regia silk).

Välj shiatsu :-) Jag har gått på det, underbart...