fredag 31 juli 2009

Garner Garner Garner

Vår tur till Småland blev en ovanligt garnrik resa. Mor min tog oss till Garnkällarn i Landsbro. Jag köpte en härva 1-trådigt från Ullcentrum på Öland. Mor och Faster köpte garner så de har händerna fulla ett tag. Nu vet jag vad som finns där och jag följer gärna med dit igen.
På hemvägen fick jag syn på en skylt "Ullspinneri". Jag har naturligtvis sett skylten förut för vi åker den vägen några gånger om året, men inte riktigt tänkt på vad som egentligen kan finnas där, efter 6km. (Tur det kanske). Mor och jag hade pratat om Östergötlands Ullspinneri dagen innan, så det var nog därför jag bad sambon svänga in. Vi kom fram till spinneriet och jag tänkte att det nog var stängt så här i slutet av juli. Men det var öppet och det var en trevlig tjej där som visade vad de hade att erbjuda.Tösen fick välja två nystan Do redo-garn till en vintermössa som kommer att passa ett par vantar jag stickar till henne nu. Jag köpte också en härva pälsull i härligt grön färg. Riktigt Mumsig färg för att citera andra stickbloggerskor.
Vi bekantade oss också med de roliga elementfåren som står utanför butiken.
Hur får man bort lukt av gammal fuktig källare från garn?

Inga kommentarer: