måndag 6 juli 2009

Semester i full gång

Tösen hade 3-årskalas i helgen. Hon var jättenöjd och vi med. När gästerna åkt hem packade vi bilen full och for till husvagnen. Vårt lilla land grönskade med spenat, blommor, sockerärter och två stora fina jordgubbar som var så söta och goda. Tösen var så snäll och delade med sig, tur för mig!Jag har med mig stickningar, garner och mönster så det kan räcka för flera månader! Det är koftor till mig och Tösen. En vit 20-årssjal till lillasyster. Victory shawl ska stickas i två lila nyanser fådda av senaste Hemliskompisen. Resten kan ju iallafall tas fram och klämmas på ibland.Tyget med päron har vi fyndat för 40:-/m idag. Det ska bli överdrag till lilla soffgruppen i husvagnen.

4 kommentarer:

Linda sa...

Det låter fantastiskt mysigt! Ha en bra semester.

Ulrica sa...

Så bra att du hittade ett tyg. Fint!

Sommarfröken sa...

Hälsa grattis till stora lilltösen!
Och det där med att ta med sig ordentligt med stickningar på semestern... jag gör så också! För inte kan man åka någonstans utan garn, stickor och nöjen!
Ha en fortsatt trevlig sommar!/Sommarfröken

LenaL sa...

En sån stor och fin liten Tös!

Hoppas ni får en jättehärlig tid i husvagnen!