lördag 10 april 2010

Ny Shalom och Banangarn

Nu är jag igång med min Shalom igen. Jag var ju tvungen att repa upp mitt förra försök, som blev för kort i oket, och nu känns det riktigt bra. Hoppas det fortsätter så. Kanske räcker mitt garn till armbågslånga ärmar, men ska jag göra hellånga så behövs nog ett blått nystan till. Knapphål och knappar är också något att fundera över. Nu har jag sex knapphål, det kanske ska räcka så, eller ska jag ha knappar ända ner? Mycket att besluta. Jag hoppas kunna hitta passande knappar i min lilla knappsamling.

Jag skulle behöva plocka fram min banangarns-sjal också. Jag, min mor och flera andra har provstickat garnet. Sjalen ska eventuellt visas upp på IM-möte om ett par veckor. Då ska det beslutas om garnet är något att satsas på i något självhjälpsprojekt, kanske i Indien. Kul att få vara garnprovare. Mer om det en annan gång.

Inga kommentarer: