söndag 18 april 2010

Söndagsmorgon

Vi har varit i husvagnen i helgen. Nu är det vår där också, vi påtade bland annat, lite i vårt pallkragsland. Två plantor jordgubbar från förra året blir en hel pallkrage full med plantor i sommar! Av trevlige grannen fick vi en pallkrage till, så det blir lite ärtor, blommor och kryddor också.

I morse vaknade Tösen, som vanligt, lite för tidigt. Men det är mysigt också. Tösen och jag sitter och pysslar och Pappan sover. I dag sydde hon hela sin Bambi. Hon blev riktigt glad och stolt och det blev förstås jag också.Vart kan man få tag i sådana här sykort? Någon som vet?

Jag stickade på Banansjalen, den ska ju på uppvisning nästa helg så det var bara att sticka på. Shalom är alltså inte färdig, men den ska bli kortärmad, det är bestämt!

Uppdaterat: Jag fick tips av vännen Petra om sykort med hundar att ladda ner.

4 kommentarer:

Krumitott sa...

Vad mysiga ni är! Man kanske skulle skaffa sig en husvagn? Hon var verkligen duktig på att sy, Tösen. Jag har funderat på att köpa såna där till gumman, men jag vet inte om hon har intresse, det är bara hästar som gäller nu! Jag har i alla fall sett dessa sy-kort i vanliga leksaksaffärer, bl.a. hos BR. Brukar vara bland andra pysselgrejer. Kram!

Marianne sa...

Jag tror att det också finns på handarbetsboden i Örebro dom har ju mycket broderier där. Men det finns nog på välsorterade stormarknader också.

Linda sa...

Härligt med lite pallkrageodlingar! Vilken duktig liten tjej du har. Jag kommer ihåg att jag också gillade sådana där sykort när jag var liten. Ibland ritade jag egna på tyg som jag sen sydde... :) Tack för sjalkommentaren! Ja, det blev en fin färgkombo, den tillkom ju lite av nöden eftersom det gröna garnet tog slut, men det blev väldigt fint!

Renée sa...

Om jag var du så skulle jag skriva ut en massa sådana där svartvita djur på skrivaren och limma på kartong. Billigt och hur smidigt som helst! Ett litet tips bara...