onsdag 6 oktober 2010

North Roë Shawl

Detta är min tredje North Roë shawl (Ravelrylänk), men inte heller denna ska jag behålla. Det får nog bli en 4.e någon gång för den är väldigt fin och rolig och lätt att sticka. Jag stickar i Malabrigo Lace, riktigt kolsvart, med stickor nr. 4.
Just nu stickar jag på väldigt många stickningar och det känns som jag inte kommer någon vart med någonting. Men det är kanske inte så konstigt.
Ändå är jag väldigt sugen på att börja med ett par sockor och en sjal till...

4 kommentarer:

Mari G sa...

Hejsan

Den sjalen kommer att bli snygg!!
Hmm även jag har börjat få lite många (kanske :) ) stick alster som är på gång, eller ....:-).

Vill ju få till ett par sockor och klara dessutom!

ha det bra
mari

Anita sa...

Tom en rysk-svensk-gotlänning-smålänning, vad månde bliva;)

Sofia andersson sa...

Hej Emma!
Jag skulle gärna vill fråga dig en sak! Vill du höra av dig till mig på sofia.andersson@hemslojd.org så skulle jag bli jätteglad! Hittar ingen kontaktinfo här.
Trevlig helg så länge

Tina sa...

Det var lite svårt att begränsa sej... det finns hur många som helst att välja bland. :)