måndag 15 augusti 2011

Första förmiddagen på nya arbetet var så här lång.

I går kväll hafsade jag snabbt ihop en bortgömd Annis som ville bli något annat och en rundsticka att ha som föreläsningsstickning den här första veckan. Ovanligt kvicktänkt av mig så kom jag på att sticka en Candle flame (lite experimenterad).Trots att jag bara stickat den en gång förut så sitter den i ryggmärgen, så det var bara att sätta igång, när jag väl nystat upp Annisen.


Förmiddagen gick snabbt, tack vare Candle flame. Det var mycket info för oss lärare inför läsårets start. Jag ska vara Textilslöjdslärare på skolan där jag vickade månaden innan sommarlovet. Det hela blev bestämt i söndags så jag har inte riktigt ställt in mig på det än.
Jag får en väldigt trevlig ny kollega, vi är två lärare som arbetar parallellt med textilslöjden. Slöjden känner jag mig ganska lugn med.
MEN jag ska också vara mentor för en 9:a! Det känns helt befängt.

Jag   Emma   Mentor   För   Stora   Barn.

Det tar ett tag att vänja sig.
Jag sa till min mentorskollega: "Jag har aldrig gjort det här förut. Jag behöver lära mig allt." Då sa hon så bra: "Jag har också varit nybörjare på det här."


En dag i taget... En dag i taget... En dag i taget.... Så går det nog bra.


9 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Det är klart att det går bra. Du gör på ditt vis och "kidsen" har ju inte direkt gjort det själva någon gång. En dag i taget.

Hamrånge slöjdare sa...

Det kommer säkert att gå jättebra! Var dig själv bara så gillar ungarna dig.

Anta sa...

Klart att dy fixar det kommer säkert att gå såå bra. Grattis och lycka till.

annas alster sa...

Det kommer gå så bra Emma! Grattis till nytt jobb! :)

Blenda sa...

Haha, grattis, vad roligt! Du vet att det är nyttigt att utmana sig själv! Det här blir kanonbra!

Och Candle Flame ser jättefin ut!

/Blenda

Pernilla sa...

Det är väl kul med en utmaning. Det kommer att gå bra. Lycka till!

Linda sa...

Så kul! Stora barn är inte så knepiga, de är bara lite större än de små. :) Det kommer att gå superbra!

Mikaela sa...

Din Candle flame ser jättefin ut! Du ska se att det går bra att vara mentor, du lär dig! Låter spännande :)

Västmanländskan sa...

Det är nog det bästa sättet att tackla det. En dag i taget. Skönt att ni är två. Det kommer att gå fint ska du se.