lördag 20 augusti 2011

Snart dags igen!

Här är de provhärvor jag har från växtfärgningen. Hittills. Och det kommer säkert att bli dubbelt så många.

För nästa vecka ska vi ses igen för att byta prover från färgträff två. Många har nog endel stickat att visa upp också kan jag tänka. Tror min mor leder ligan i stickat. Hon har stickat 5 sjalar, 2 par sockor i "vanlig stickning" och 3 par pulsvärmare och 1 par vantar i tvåändsstickning. Minst!

De här ska bli provhärvor, 7 i varje färg, i eftermiddag. Bara 7 stycken den här gången. Sist hade jag 15, det blev lite tråkigt mot slutet.
Från vänster till höger är det: Koschenill, betning alun+vinsten, efterbad i järnvitriol på vitt. Ljung, betning alun, efterbad i koschenill på vitt. Johannesört, betning alun på vitt. Ljung betning, alun, efterbad i Indigo på vitt. Tagetes betning med alun, efterbad i järnvitriol på vitt. Hundkex bad 2, betning alun, efterbad i järnvitriol på vit. Vitmåra, betning alun+vinsten, efterbad järnvitriol.

5 kommentarer:

kamilla sa...

Växtfärgat är ju det bästa!

Mari G sa...

Snyggt!! Vill ha växtfärgat jag me ju! Kan du ...... :-)


Mari G

Anta sa...

Härligt snygga färger. Första veckan i skolan ska vi få växtfärga det ska bli så spännande risk för beronende.
Ha en fin helg

Lilli sa...

Oj så mycket fint du färgat :) Fina nyanser. Ha det gott!

Alexandra sa...

Underbart med färgat =)