onsdag 22 februari 2012

Garn från Hjälpstickan

Jag fick garn från Hjälpstickan igår. Så roligt att få sticka i ett Thomas Kvist-garn, Merci i merino, bomull silke och polyamid.
Det passar alldeles utmärkt att börja på en ny stickning idag av olika anledningar.

För det första så återhämtar jag mig från besök på akuten här om natten. Med provtagningar, rullstolsåkande hit och dit, läkarbesök och dropp. Det har jag aldrig varit med om förut, så det var en upplevelse. Jag blev väl omhändertagen och mötte bara vänligt folk. 
Jag fick åka hem igår med lite meduciner, så nu är jag på bättringsvägen. Läkaren sa att jag får jobba bara jag inte bär på tunga Geografiböcker eller Symaskiner, så det kan jag väl låta bli då. 
Idag är jag ledig och det är bra, för jag känner att jag behöver ta igen mig lite. Och i morgon har jag en lektion. Det blir lagom att börja så.

För det andra så är det Stickcafé på IM-hemmet i Vrigstad ikväll, med början 18.30 till 20.30 ca. På-plats-bakt fika för en liten slant. Dit vill jag. 
Det skulle passa så bra att sticka på en sjal då.
Så vad ska jag sticka för sjal? Jag har 600m och tänker sticka med 4 eller 4,5, eller kanske 5. 
Travellling woman, Ishbel, Shetland Triangle eller Springtime Bandit funderar jag på. Eller har ni något annat förslag till garnet? Det behöver ju inte vara något att vira runt halsen, även om jag tycker att det ser precis ut som ett sjalgarn.

2 kommentarer:

Bitte sa...

Shetland! Jag håller på med en stor nu. Har också lite över 600 meter garn och är halvvägs. Kiri är också ett snyggt mönster. :)

Vonnaponna sa...

Då ses vi ikväll. Blir roligt.