tisdag 26 juni 2012

Hjälp med färgval Tack!

Jag Mysteriestickar en sjal av Kirsten Kapur. Den ligger på hyllan just nu. Inte för att den är tråkig, men för att jag också Teststickar en (4:e för året) sjal som jag vill få undan först.

Snart börjar sommarens andra Mysteriesjal av Stephen West.
Han kan göra väldigt snygga och underfundiga mönster. Men vissa är bara konstiga.
Hoppas jag har turen att detta mysterie är en snygg sjal.

Helst ska jag använda något garn jag har hemma och då ligger mina 1-trådiga nära till hands.
Egentligen skulle jag vilja sticka i ett garn som är något tjockare. Men OM Mysteriesjalen är "bara konstig" så är det bra om jag inte lagt ner en massa pengar på dyrt garn.

Detta är de färger jag har just nu. Det finns en vit och en ljusgrå som egentligen är misslyckade färgningar men ändå har lite nyans och kanske kan vara fint till något av de andra.

Den här kombinationen har jag velat testa länge och nu finns den ju faktiskt.

De här är också väldigt fina tillsammans.

Men det finns ju flera färger att välja mellan. De ska nog inte ligga för nära varann i nyans. Jag vill inte heller ha en helkansig kombo bara för att.... ja... nä.... 
Äh, så konstig vill jag bara inte vara....

3 kommentarer:

raggsockan sa...

varför inte, grå-blå och den rosa-lila nere i högra hörnet, eller den grå-blåa och lila i mitten.

Veronica sa...

Grönt och lila är ju fint tillsammans, men ditt första alternativ kan nog bli väldigt fint med. Jag tänkte också vara med på hans KAL, men jag har ingen aning om vad jag ska ha för garn... tur att man har lite tid på sej att välja =)

Veronica sa...

Jo jag funderade först på att använda mitt Wollmeisegarn... men man vill ju gärna se vad det är man gör innan man tar det dyraste garnet i hyllan =D
Men man kan ju alltid göra en till om den är fin, frågan är bara vad jag ska använda nu... svårt...