tisdag 11 september 2012

Jag är förbaskad och lämnar urdålig reklam!

Sambon lämnade in vår bil på Atteviks i Växjö i morse kl. 7 för service och byte av olja och framruta.
Beställd tid, inget akut.
Han fick påminnelse om tiden via SMS igår och bilen var på plats i morse kl. 7.
Det skulle finnas en cykel att låna under dagen så han kunde ta sig till skolan.
Det fanns ingen cykel och ingen lånebil. En snäll pensionär erbjöd sig att skjutsa sambon.

Kl. 15 i eftermiddag ringer den som ska byta ruta på bilen till Sambon och frågar var bilen är!
Bytet var beställt till kl. 8.
Sambon ringer Atteviks och får reda på att bilen är isärplockad och de vill byta och greja med minst 3 ytterligare saker som de inte alls kommit överens om och priset kommer då förstås kommer att hamna på flera tusenlappar mer än från början.
Detta strax efter kl. 15 när han ska hämta den kl. 16, efter överenskommelse.

Och bilen, den kan han hämta i morgon eftermiddag!!!

Nähä! sa sambon. Jag ska hem, 5,5 mil, och det går inga bussar. Och i morgon bitti kl. 7 så ska min sambo (jag då) ha bilen.

Atteviks får lov att sätta ihop bilen och avbeställa ruta och det de hade tänkt sig att byta.
För det, som verkligen behövs, tänker vi få fixat någon annan stans nu!

Kl. 17 får sambon tillbaka vår bil. Servad men inte fixad.
Lite avdrag på priset för att de strulat, men ingen förklaring eller ursäkt.
Han har under väntetiden ringt huvudkontoret och de har åtminstone beklagat strulet.
Men det hjälper just ingenting.

Medan han väntar pratar han med en tjej som lämnat sin bil i går morse, skulle hämta den i går eftermiddag. "Inte klar, färdig i morgon bitti." Hon får tillbaka sin bil efter sambon!

Att det ska vara så svårt att be om ursäkt när man gjort fel!?

Urdåligt Atteviks i Växjö!

Uppdaterat: När sambon tillslut kommer hem med bilen berättar han att efter ett kort stopp efter vägen så är det jättesvårt att starta bilen, samt att en lampa som ska lysa inte längre lyser....
Lite för hastigt ihopsatt bil eller?....


2 kommentarer:

Cissi sa...

Oj oj. Just sånt tog väl Ashberg upp i något program han hade för några år sen. De hade "gjort" några fel på bilen och lämnade in den på olika verkstäder. Det va flera som "hittade" flera andra fel.
Tur man inte har hamnat på en sån verkstad ännu.
Jag har lärt mig att ringa runt/få offerter. Jag sparade 12000 kr vid en reparation (betalade 3600 kr, de fixade även brosarna som jag fick betala 300 kr för)

Veronica sa...

Undrar om det inte var samma ställe där min kompis lämnade in sin bil på service ett år när hon bodde i Växjö, på vägen hem trillade ena däcket av och nånting annat under bilen (minns inte vad) lossnade... och som sagt... ingen ursäkt, ingenting. Ett riktigt lurföretag!