tisdag 15 januari 2013

Nya upptäckter!


Jag märkte inte förrän nu, när jag skulle leta strumpstickor till ärmarna på min Idunn, att jag inte alls stickat med 4,5:or utan 5,5:or!
Inte konstigt då att stickningen blir lite väl luftig.
Inte heller konstigt att koftan blir så himla stor så jag måste trixa med maskantal och prova mig fram så att koftan passar.
Det blir bra i alla fall. Jag blir nöjd och längtar tills koftan är färdig att användas.
Jag drar mig dock för att klippa upp mitt fram. Jag vågar, jag har gjort det förr. Men det är petigt och så vill jag ha det snyggt förstås. Undrar hur jag ska göra bäst?
"Jag skulle ha stickat fram och tillbaka..."


När jag letar mönster på Ravelry, hamnar jag ofta på samma mönster om och om igen. Jag söker mig vidare från mönster jag gillar och jag undrar vart alla 18.094 sjalmönster är när jag bara hittar samma 50 hela tiden.
Igår gjorde jag en helt ny sökning och hittade flera fina, för mig nya sjalar, som jag blev väldigt sugen på att sticka i mitt återvunna lejongula Drops Alpaca.
Hurra! I kväll kommer jag igång med en ny sjal!

1 kommentar:

Anonym sa...

å vad fin den blir! helt tokigt fin faktiskt!