måndag 24 november 2014

Spunnet

Mitt första enrådiga! Spunnet i silke/merino, fibrer jag fick när jag köpte rocken av Charlottendals gård. Det blev 130m på 50g.
Jag fick många goda råd och pekpinnar i en FB-grupp om att man måste ånga.
"För ångning är det enda rätta". Det kändes lite omständigt...
Så jag hojtade frågan till spinnerskor på Insta istället.
Av Vickevira-Mia, min spinnidol, fick jag enklare råd. Och fint blev det!

Inte något av mina tidigare år som bloggerska har jag bloggat så dåligt som i år. Inte ens 100 inlägg! Därför är jag ihärdig sista delen av 2014. Men rediga blogginlägg ska det va! 

2 kommentarer:

josefine sa...

Så fantastiskt fint det blev! Du har ju blivit grym, på ingen tid alls!

Manduzana stickar sa...

Så fint! Och du, lyssna inte på dom som säger att "man måste" det ena och det andra. Testa på bara!