tisdag 5 februari 2008

I Garntantens källare

Jag och tösen har varit hos mina föräldrar i Småland. Där finns "Garntanten" som säljer garn i sin källare. Det är inte alltid hon har öppet, nästan aldrig när jag är nere... Men nu hade jag tur! Om man letar långt upp och långt in i hyllorna så kan man fynda, där stoppar hon garner hon inte tycker är så mycket med och som hon säljer för nästan ingenting, dem gillar jag.

Det gröna är Karismas Angora-Tweed, väldigt mjukt och något lurvigt.
Ett nystan Regia sockgarn som (ni ser) mönstrar sig själv. Det ska vara 10 års garanti på detta garn har jag hört, hur man nu ska veta det? Och vad händer om jag lämnar in mina flitigt använda sockor stickade i detta Regia om 9 år?...
Ett väldigt lurvigt och "O-Emmigt" mohairgarn men med väldigt fin färg! Garnstudios Vienna. Jag måste prova sticka i lurvgarn men det blir inte något till mig. Jag ska visa sen.

Så fick lillasyster prova fodret till balklänningens liv. Det passade runtom så nu har jag något att fortsätta på. Här är det fina tyget hon valt. Bra val!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh yea, vilket snyggt tyg.
undra vem som kommer bli finast =P.
Nu har jag varit i Oskars nya lägenhet. Liten och mysig.

ha det så bra // Ellen

Hanna sa...

oo vilket finnt tyg. Ser fram i mot att se det färdiga resultatet.