tisdag 22 juli 2008

Gammal goding

Den här koftan har varit min absoluta favorit i 5-6 år och nu har jag sett ett litet, litet hål på ena armbågen. Vilken tur att min mor hittat rätt garn, Garnstudios Kid, långt in i en hylla hos "Garntanten i Småland". Annars tror jag inte att det garnet finns längre. Färgen är ju inte den samma men verklighetens garn är lite brunare än vad bilden visar. Det ska bli en så likadan kofta som det bara går. Jag har kvar mönstret och antecknat lite ändringar jag gjort och så finns ju mitt orginal kvar. Men det blir en höst-vinter-stickning, jag har lite annat för mig just nu.

I kväll kanske jag börjar en liten tvåändsstickning också, får se hur det blir, jag har plockat fram garn, stickor och inspiration om andan faller på.

Liten badfot på bryggan.

1 kommentar:

Hanna sa...

Var inne på Yll och Tyll´s sida och blev jätte sugen på att sticka i linn. Får kolla in butiken nästa gång jag är i uppsala.
Kram