tisdag 8 juli 2008

Victoria Andrea













Förra sommaren började jag lite smått samla på pelargoner. Jag väljer efter namn i första hand. Mina pelargoner har samma namn som familjemedlemmar och annat som passar mig, det är en liten utmaning att få tag i. Jag kommer också lättare ihåg vad de heter, pelargonerna alltså!
Nu försöker jag få tag i en Emma från Bengtsbo eller/och Emma Hössler.
Detta är min Victoria Andrea som nu börjar blomma. Ingen av mina andra pelargoner blommar än, vad gör jag för fel?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg pelargon! Mina blommar som bara den och jag gör inget speciellt med dem. Kanske vattnar lite för sällan och emellanåt fullkomligt dränker dem i vatten. Och så står de väldigt soligt. I söderfönster.

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
ankie sa...

Du kanske vattnar dem för ofta. Pelargoner vill torka ut ordentligt mellan vattningarna. Då tror de nämligen att det är "hårda" tider o börjar blomma för att locka till sig bin o dyl. För att kunna fortleva... Smart va?